İkinci el araç alım satımlarında trafik sigortası şartının getirilmesi sektörde endişe ile karşılandı. Motorlu Araç Satıcıları Federasyonu da karara tepki gösterdi.
Araç Sahibi Olmak İsteyenlere Ek Külfet
MASFED Genel Başkanı Aydın Erkoç, “İkinci el araç alımlarında 15 günlük sigorta süresinin sona ermesi ek bir külfet getirecek ve maliyet artışı ile tüketiciyi zora sokacak. Artan maliyetle birlikte tüketici mağduriyetini önlemek için en azından yetki belgeli showroomlarda trafiğe çıkmayan araçlar için alım öncesindeki sigorta zorunluluğu kaldırılmalı” dedi. Resmi Gazete’de yayımlanan karara göre ikinci el araç alım satımlarında sigorta şartı getirildi. Yeni düzenlemeyle noterler, araç satış ve devir işlemlerini, aracı zorunlu mali sorumluluk sigortasının bulunması koşuluyla gerçekleştirecek; zorunlu mali sorumluluk sigortası bulunmaması durumunda yapılmayacak. Türkiye Sigorta Birliği (TSB), ikinci el araç alımlarında 15 günlük trafik sigortası süresinin 5 Aralık 2024’te sona erdiğini, ikinci el araç alıcılarının satış işlemi gerçekleşmeden önce kendi adlarına geçerli bir mali zorunluluk sigortası yaptırmalarının zorunlu hale geldiğini duyurdu. Konuyla ilgili açıklama yapan MASFED Genel Başkanı Aydın Erkoç: “Düzenlemeye göre aracı satın alan kişi devir tarihi itibarıyla trafik sigortası yaptırmakla yükümlü olacak. Bu düzenleme araç sahibi olmak isteyen vatandaşa ek külfet getirecektir” dedi.
Oto Galericilere de Sigorta Zorunluluğu Getirildi
Erkoç, konuyla ilgili şu bilgileri verdi: “Araç sahibi olmak isteyen vatandaşlarımız hali hazırda zor koşullarla araç sahibi olabiliyor. Krediye erişimdeki zorluklar, ekspertiz, noter, sigorta vb masrafların imkanları zorladığı bir dönemde böyle bir uygulama masraf kalemlerini artırarak araç fiyatlarının üzerine binecek ve vatandaşı daha zorlar hale gelecektir. Sigorta zorunluluğu elbette ki önemli ancak 15 günlük sürenin kaldırılması farklı sıkıntılar doğuracaktır. Yetki belgesine sahip olan motorlu araç satıcıları için showroomda sergilenen araçlara bile sigorta zorunluluğu getirildi. Bu araçlar trafiğe çıkmadığı halde her bir araç için 20 bin TL’den başlayan fiyatlarla sigorta bedeli isteniyor. Bunlar satılan araçlara önemli bir maliyet artışı getirecek. Bu sıkıntıları bertaraf edecek uygulamaları hayata geçirebiliriz. Örneğin yetki belgesi sahibi satıcılar bu kapsamın dışında tutulabilir. Mesleki sorumluluk sigortası gibi geniş kapsamlı bir çalışma ile çözüm sağlanabilir. En azından maliyet artışının önüne geçilerek araç fiyatlarının artmaması sağlanabilir ve tüketici de zorlanmadan alışverişini yapabilir. Zaten satış sonrasında sigorta zorunluluğunu yerine getiren vatandaş bu sayede ek bir külfetin altında kalmamış olur” (BSHA / Bilim ve Sağlık Haber Ajansı)